CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 6, 2008

Jangan Tinggal Daku

Sinopsis belakang buku:
Bagaimana harus dihindari rasa cinta yg hadir? Rasa yg datang bersama rindu dendam. Patutkah aku biarkan diri sendiri menjerut rasa hingga penghujung masa atau membiarkan bunga cinta layu sebelum waktu? Bukankah cinta harus ada kesetiaan dan pengorbanan. Mengapa setelah cintaku kau miliki aku ditinggalkan sendiri...
Apakah ertinya sebuah cinta, untuk apakah sekeping hati, menagih kasih yg tiada hujungnya...

Sinopsis;
Boy dan Rob, adik beradik yg sama2 meminati Erleta. Boy seorang ketua pelajar, yg sentiasa mendampingi dan berkawan rapat dengan Erleta, manakala adiknya Rob seorang pelajar nakal yg sentiasa membuat masalah di sekolah, sekelas dengan Erleta tetapi selalu menyakitkan hatinya.

Erleta menerima cinta Boy, tetapi akhirnya menyedari bahawa dia lebih sukakan Rob. Rob juga sanggup berubah demi cintanya pada Erleta. Mulanya Boy sukar menerima kenyataan ini, tetapi akhirnya demi sayangkan adiknya, dia mengalah dengan cinta Erleta-Rob.

Erleta-Rob bertunang, tetapi kemudian Rob disahkan mengidap kanser tulang. Semasa di hospital, Rob enggan menemui sesiapa w/pun Erleta sendiri kerana malu dengan keadaannya. Namun takdir Tuhan, Rob akhirnya sembuh dan meneruskan persekolahan sambil bekerja di galeri Hamdi, pakcik Andrea.

Andrea amat menyukai Rob, tetapi Rob tetap setia dengan cintanya pada Erleta. Suatu hari Andrea telah dirogol oleh pakciknya dan hamil. Keluarga Andrea menuduh Rob yg merogol Andrea dan mereka telah dihalau keluar rumah. Rob dan Andrea akhirnya berkahwin dan melahirkan Melissa. Kehidupan mereka yg susah menyebabkan mereka sering bertelagah, apatah lagi sememangnya hati Rob hanya utk Erleta yg telah membawa diri belajar ke luar negeri.

Selepas kelahiran Melissa, Andrea nekad utk membalas dendam terhadap pakciknya Hamdi. Hamdi telah mati dibunuh di pejabatnya, namun polis gagal mengesan siapa pembunuhnya. Andrea lari ke luar negara dan Rob merasakan pembunuhan Hamdi ada kaitannya dengan Andrea. Rob kembali ke pangkuan keluarganya dan memelihara Melissa seperti anaknya sendiri.

Nota: Hadiah dari suami tersayang.

1 comments:

Unknown said...

Sis novel in ada jual lagi x sebab day lama saya cari tapi x jumpa