CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, August 31, 2008

Seindah Derita

Sesekali, bukan tidak dikutip cebisan-cebisan silam... malah ada kalanya menjentik-jentik ruang fikir. Sejarah dipermainkan... andainya itu sekadar untuk mematangkan ... terima kasih kerana berjaya membentuk Hardina hari ini. Hardina yang sedar diri. Hardina yang tidak mudah lupa diri.



Mengisahkan kegigihan Hardina anak seorang ustaz yg pernah menjadi jaguh tenis di peringkat Asean dan kini mengusahakan sebuah cyber cafe, kedai kek & roti. Dahlia bertugas sebagai guru merupakan teman serumah yg dikenali sejak zaman persekolahan manakala Azimah adalah teman baik yg dikenali sejak di universiti.

Azimah anak seorang yg berada yg agak liar, kemudian bertukar menjadi baik setelah mengenali Hardina dan Imran, bekas teman lelaki Hardina dan akhirnya menjadi suaminya. Segalanya bermula apabila Azimah disahkan menghidap kanser. Kesetiaan Imran terlerai akhirnya dan memilih untuk berkahwin dengan Serina, bekas setiusahanya.

Johan, seorang doktor yang membuka klinik di hadapan kedai Hardina. Diperkenalkan oleh Faiz, adik Johan yang baik dengan Hardina tanpa mengetahui rupanya mereka pernah berkawan dan berkasih sewaktu zaman persekolahan. Johan memutuskan perhubungan dengan Hardina kerana ego dan janjinya terhadap kawan2nya, w/pun jauh di lubuk hatinya amat menyayangi dan menyintai gadis tersebut.

Pertemuan itu makin menyemarakkan rasa cintanya terhadap Hardina, namun malu untuk mengakuinya. Sementara itu, orang tua Johan ingin menyatukan Johan dengan Diana,seorang anak ustaz yang pernah membantunya sewaktu menunaikan ibadah haji. Johan menghubungi Diana meminta supaya menolak jodoh mereka tanpa menyedari bahawa perempuan itu adalah Hardina sendiri.

Jiwa Hardina semakin parah dan bernanah dengan kepuraan Johan ... namun tetap melayannya dengan baik sebagai sahabat. Setelah Johan mengetahui Diana adalah Hardina, kesalnya membukit kerana melukakan buat kedua kalinya.

Sementara itu, penyakit Azimah semakin teruk setelah Imran berkahwin lain. Namun berkat keprihatinan Hardina yang tidak putus2 memberikan semangat, akhirnya Azimah minta dilepaskan dan berazam memulakan hidup baru.

Hubungan Hardina dan Johan juga bertambah baik kerana Johan sebagai doktor banyak memberikan buah fikiran dan sentiasa menemani Hardina untuk membantu Azimah. Keajaiban Tuhan, penyakit Azimah kian pulih berkat kekuatan semangatnya, dan perhubungan Hardina dan Johan membawa ke tali pertunangan.

1 comments:

eRza Scarlet said...

maaf bole x saya tanya mcm mn nak oder buku ni lg....susah sngat nak cri lah skg....